Här nedan finns vanliga frågor och svar både för dig som funderar på att köpa gåvokort och för dig som har fått ett av våra gåvokort.
Hittar du inte svaret på din fråga så är du självklart välkommen att kontakta oss.
För dig som vill köpa
våra gåvokort
Hur beställer jag?
Beställ gåvokorten på supekort.se, maila order@supekort.se eller ring oss på 011 - 12 92 51 så hjälper vi dig.
Hur många Supékort måste jag beställa?
Du kan köpa från ett gåvokort upp till så många du önskar.
Hur betalar jag mina Supékort?
Vi kan fakturera alla kreditgodkända aktiebolag, kommuner och landsting. När du beställer på vår hemsida kan du välja att betala med kreditkort eller faktura. Vill du göra en förskottsbetalning? - Beställ via mail eller telefon.
Hur går leveransen till om jag beställer fysiska kort?
Vid köp av fem kort eller fler:
Eftersom paketet måste kvitteras ska du ange en adress där någon finns tillgänglig och kan ta emot paketet. Du får leverans av Postnords företagstjänst mellan kl. 08.00 och 17.00.
Vid köp av färre än fem kort:
Brevleverans till din postadress.
Vill du att vi skickar ut gåvokorten direkt till dina mottagare? Använder du vår tjänst ”Direktleverans” så skickar vi dem via post direkt till din mottagare. Du kommer kontaktas av vår leveransavdelning för komplettering av din order med utskickslistor.
Hur går leveransen till om jag beställer elektroniska kort?
Väljer du elektronisk levereras skickar vi gåvokorten till dina mottagares e-postadresser. Du kommer kontaktas av vår leveransavdelning för komplettering av din order med utskickslistor.
När får jag Supékorten?
Du väljer vid beställning själv när dina gåvokort ska levereras.
Väljer du fysiska gåvokort med eget tryck (hälsning/logotyp) kan gåvokorten tidigast skickas cirka tre arbetsdagar efter beställning. Väljer du elektroniska gåvokort kan vi maila dem tidigast nästkommande arbetsdag, tänk dock på att ta till tid för hantering av utskickslistor etc.
Vilken skattegräns gäller för julgåvor
För julgåva till anställd är skattegränsen 440 kr exklusive moms (550 kr inklusive moms) för inkomstår 2024 och inkomstår 2025. Gåvofrakten på från 49 kr/kort samt eventuella extratjänster inkluderas inte i priset på julgåvan. Läs mer om skatteverkets regler här.
Går det att få sin logga på kortet?
Självklart! Logga, bild eller varför inte en personlig hälsning till de anställda? Du kan i din beställning välja till tilläggstjänsten och sedan skriva en hälsning och ladda upp logga så trycker vi enligt vår standardmall. Vill du ha en mer anpassad hälsning kontakta oss i samband med beställningen så brukar vi kunna lösa det mesta.
Kan jag returnera överblivna gåvokort
Du kan returnera och bli krediterad för överblivna fysiska gåvokort. Skicka in korten till Supékort Sweden AB, Box 91, 601 02 Norrköping.
Kan privatpersoner köpa Supékort?
Vi riktar oss huvudsakligen mot företagskunder men självklart kan även privatkunder köpa våra gåvokort.
Är produktutbudet alltid detsamma?
Vi uppdaterar produktutbudet och våra varumärken kontinuerligt för att ständigt hålla sortimentet relevant och högkvalitativt. Vi anpassar delvis utbudet efter säsong.
Kan jag få kuvert till gåvokorten?
Vid köp av fysiska gåvokort ingår alltid kuvert. Vill du även få gåvokorten kuverterade finns detta som tilläggstjänst.
Går det att skicka gåvokort från er utanför Sveriges gränser?
Självklart! Vårt gåvokort Connaisseur Card EU är anpassat för mottagare utanför Sverige i andra EU-länder.
Finns gåvokorten på flera språk?
Vår beställningsportal där gåvokortsmottagarna löser in gåvokorten finns tillgänglig på Svenska, Engelska, Finska, Norska, Danska och Tyska.
För dig som har fått
ett gåvokort
Jag har fått ett Supékort. Hur ska jag göra?
För att välja gåva går du in på vår webbsida www.ordergift.se, fyll i ditt gåvokortsnummer och klicka på ”Lös in”. Gåvokortsnumret hittar du i det nedre högra hörnet på insidan av gåvokortet. Välj önskad gåva och ange dina leveransuppgifter. Kontrollera att alla uppgifter stämmer, tryck sedan på "Bekräfta". Så fort vi mottagit din beställning skickar vi en bekräftelse till din e-postadress. Spara detta som kvitto!
I vissa fall kan du beställa med hjälp av en medföljande beställningstalong. Riv av den beställningstalongen och fyll i önskad gåva, vilken leveransadress gåvan ska levereras till, telefonnummer samt önskat leveransdatum (valfri onsdag eller torsdag). Sedan är det bara att lägga det i närmsta postlåda, portot är betalt! Behåll gåvokortet!
Hur sker leveransen?
Alla beställningar levereras av Postnord, beronde på vilken gåva du väljer sker leveransen till den adress du anger, till närmsta ombud eller digitalt till din e-postadress. Finns det ingen på plats som tar emot paketet ställs det utanför dörren, det behöver inte kvitteras. Observera att om porten till trapphuset är låst måste du ange en portkod eller vara hemma och släppa in poståkeriet.
Hur lång är leveranstiden?
För produkter som finns i lager sker leverans inom 16 arbetsdagar. Om produkten inte finns i lager levereras den så snart som möjligt efter att den åter finns i lager. Om du valt en gåva som skickas som kylvara sker levereras på önskat leveransdatum (valfri helgfri onsdag eller torsdag).
Vad händer om jag inte är hemma när paketet kommer?
Finns ingen på plats som tar emot leveransen ställs paketet utanför dörren. Ingen kvittens behövs. Observera att om porten till trapphuset är låst måste du ange en portkod eller vara hemma och släppa in poståkeriet.
Hur länge ligger min gåva hos ombudet?
Paketet med din gåva ligger som standard hos ombudet i 7 dagar. I Postnords app kan du själv utöka liggetiden till 14 dagar. Paketet går automatiskt i retur till oss om det inte hämtas ut inom liggetiden, kontakta i sådant fall vår kundtjänst via mail kundtjanst@supekort.se.
Kan man lösa in gåvokortet via telefon?
Nej, tyvärr kan du inte ringa till oss och lägga din beställning. Du löser in ditt gåvokort via www.ordergift.se.
Det går inte att lösa in mitt gåvokort, vad ska jag göra?
Kontrollera gåvokortsnumret en extra gång och prova igen, gåvokortsnumret består av 10 siffror följt av tre bokstäver. Om problemet kvarstår är ni varmt välkomna att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Behöver jag spara mitt gåvokort efter beställning?
Ja, ditt gåvokort är ett värdebevis och dit gåvokortnummer är det säkraste sättet för oss att spåra din order.
Finns det fler produkter att välja på än det jag ser när jag loggat in?
Nej, du kan endast välja bland de produkter du ser när du loggat in.
Kan jag ändra mitt val av gåva efter att jag lagt min beställning?
Ja i vissa fall, om din beställning ännu inte har hanterats av vårt lager kan du logga in igen med ditt gåvokortsnummer och byta produkt. Byte av gåva är ej möjligt om gåvan skickas digitalt eller från en extern leverantör, t.ex. biokoder och tidningsprenumerationer.
Jag har fått fel produkt eller en trasig produkt, hur gör jag?
Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig på bästa sätt, vi kan skicka en ny produkt om det finns i lager eller så får du välja en annan produkt om din tidigare valda produkt är slut eller har utgått. För reklamationen behöver vi en bild som visar den trasiga eller felaktiga produkten. Maila bilden tillsammans med dit gåvokortsnummer eller adress till kundtjanst@supekort.se
Hur vet jag om min beställning har registrerats?
Du får ett mail med en orderbekräftelse direkt efter att du lagt din order. Skulle du inte få detta mail ber vi dig omgående kontakta vår kundtjänst.
Jag har inte fått min gåva, vart har den tagit vägen?
Om du inte fått din leverans enligt planerat leveransdatum kan du maila vår kundtjänst på kundtjanst@supekort.se. Ange ditt gåvokortsknummer alternativt den adress dit du beställt din gåva när du mailar oss så kontaktar vi fraktbolaget och genomför en spårning av din leverans.